דיון בכנסת: "בישיבות מעיפים בחור שמוציא רשיון"

ברוב המוסדות החרדים חל איסור על בחורי הישיבות להוציא רישיון נהיגה אלה שנתפסים לפעמים עפים מהישיבה. ולכן אנחנו פוגשים לא מעט שנוהגים בלי רישיון מתוקף האיסור הזה. הם פשוט פוחדים
איתי גדסי 1 Comment on דיון בכנסת: "בישיבות מעיפים בחור שמוציא רשיון"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בדיוני השימוע לבלימת הקטל בדרכים: "פטור מלימודי ליב"ה לא פוטר לימוד זהירות בדרכים" ● משרד החינוך: לא מתקצבים לימודי זהירות בדרכים בחינוך החרדי העצמאי

ברוב המוסדות החרדים חל איסור על בחורי הישיבות להוציא רישיון נהיגה אלה שנתפסים לפעמים עפים מהישיבה. ולכן אנחנו פוגשים לא מעט שנוהגים בלי רישיון מתוקף האיסור הזה. הם פשוט פוחדים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת, קיימה היום שני דיונים במסגרת השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים. הדיונים עסקו בדרכים להפחתת מספר הנפגעים בקבוצות אוכלוסייה בהן הפגיעה היא הקשה ביותר, בהכשרת הנהגים בדגש על נהגים חדשים ונהגים מקצועיים ובחינוך לבטיחות בדרכים.

היו"ר כבל חזר על מחויבותו לעשות הכל כדי לשנות את המציאות בדרכים והזכיר את דבריו כי "אם היה רמטכ"ל שהיה מעז לומר לראש הממשלה ושר הביטחון שהשנה יהיו 355 הרוגים הוא היה נדרש לשים את המפתחות בו במקום".

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הציג נתונים לפיהם ב-2015 30% מההרוגים היו מהמגזר הערבי בעוד שחלקם באוכלוסייה עומד על 20% וחלקם מקרב הנהגים עומד על 16%. "אנחנו מזהים פחות ציות לחוק, אין הרתעה ויש בעיה בתשתיות", אמר.

מרדכי בהירי דואני מנכל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר בדיון כי "במגזר החרדי ישנן שתי תופעות, שימוש חסר בהתקני ריסון עקב ריבוי ילדים, יש תופעה של נהגים צעירים במגזר החרדי, אין להם רכבים ואין להם ניסיון ולכן ההיפגעות גדלה יותר.

אודי דויטש מלשכת עורכי הדין אמר בדיון כי "ברוב המוסדות החרדים חל איסור על בחורי הישיבות להוציא רישיון נהיגה אלה שנתפסים לפעמים עפים מהישיבה. ולכן אנחנו פוגשים לא מעט שנוהגים בלי רישיון מתוקף האיסור הזה. הם פשוט פוחדים".

באשר למגזר החרדי עלה כי עיקר הנפגעים הם הולכי רגל. מנהל אגף זהירות בדרכים במשרד, מקס אבירם, אמר כי המשרד לא מתקצב חינוך תעבורתי בחינוך החרדי העצמאי, שאותם הוא לא יכול לתקצב בשל העובדה שאינם לומדים לימודי ליב"ה. היו"ר כבל אמר בתגובה כי "פטור מליב"ה לא פוטר מלימודי זהירות בדרכים".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "השימוש בתחבורה הציבורית רב. ברחובות צרים בשכונות ירושלים ובני ברק וערים חרדיות נוספות נוסעים מאות אוטובוסים מידי יום, כאשר העומס הזה משפיע על שיעור התאונות. בנוסף קיימים גם בעיות בטיחות בתחבורה הציבורית עצמה כשנהגים רבים מעורבים בתאונות", אמר ח"כ מקלב וציין כי גם בנושא זה הרשויות צריכות להשקיע משאבים.

"החובה שלנו היא להתמודד עם הנתונים בפעילות נכונה אפשר לצמצם את שיעור תאונות הדרכים. זו ההשתדלות שלנו", אמר ח"כ הרב מקלב בדיון והציע שורה של מיזמי הסברה שניתן לקיים במגזר החרדי, כאשר המסר המרכזי הוא הזהירות בדרכים. "על הרשויות לחשוב על הציבור החרדי ולהקצות לו את המשאבים הנדרשים ולפעילות הסברה, בין היתר באמצעות שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות משום שבמאמצים משותפים ניתן לצמצם את שיעורי תאונות הדרכים", סיכם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איזה כותרת מקושקשת.. הדיון לא היה על זה שמעיפים בחורי ישיבות שמוצאים רשיון, זה סתם פליטת פה לא קשורה אפילו לנושא של הדיון.
    ולעצם העניין, האחוז של בחורי ישיבות שנוסעים בלי רשיון הוא הרבה יותר קטן מהאחוז בציבור הכללי. וזה בטח לא מה שגורם לעלייה בתאונות, כי כמה כאלה כבר יש, וכמה כאלה עשו תאונה, וכמה מתוך אלה שעשו תאונה היה מהם פגיעות בנפש.